1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 3.16 (25 Голосів)

В ІФНМУ уже два роки студенти навчаються за новою спеціальністю – «Фізична терапія, ерготерапія». За перший рік інтерес від вступників зріс утричі, а кафедра вже налагодила співпрацю з двома німецькими вишами.

Завідувач кафедри фізичної реабілітації, ерготерапії та фізичного виховання, професор Ігор Чурпій розповідає, що створення факультету і відкриття спеціальності – фізичної терапії і ерготерапії обумовлене часом.

«У спадок від СРСР нам дісталися виключно фізіотерапевтичні методи, з якими хоч раз у житті зустрічався кожен: УВЧ, магніт, кварц, – говорить Чурпій. – А реабілітацією після різних захворювань – інфаркт міокарда, інсульт чи після травми – системно не займалися. Мав пройти час, аби така спеціальність виникла».

Каже, схожий напрямок наразі є у фізкультурних чи педагогічних інститутах, але там майбутніх фахівців більше орієнтують на спортивні травми. Займаються вони відновленням і після захворювань, але менше.

«У медуніверситеті надзвичайно велика база – як матеріальна, так і наукова, – додає Ігор Чурпій. – І медпрацівники, і викладачі мають значний досвід, яким діляться зі студентами, чого не можуть запропонувати інші виші. З першого курсу студенти можуть піти в анатомку, бачити ті препарати, вивчаючи анатомію. Також ходять у клініки, де з ними займається викладач – терапевт чи кардіолог, який за свій досвід мав багато таких хворих, знає їхні особливості. Це наші лікарі – вони розкажуть, покажуть, звернуть увагу на деталі».

Якщо першого року на нову спеціальність вступило 30 студентів, то наступного набрали вже 86. Цього року очікують 100 вступників. За словами Чурпія, абітурієнти розуміють, що професія фізичного терапевта, ерготерапевта – перспективна. Вони не лише бачать себе в цій сфері, а й вже готові практикувати засвоєне. І кафед­ра дає їм таку можливість.

Для проходження ознайомчої практики є десять медзакладів, де студенти вивчають специфіку та отримують розуміння, чим там займаються.

«Вони відвідують, до прикладу, відділення фізіотерапії в обласній лікарні, басейн у дитячій лікарні, хоспіс, – говорить Ігор Чурпій. – На другому курсі ми ввели ще більше практики. Студенти їздили на кілька днів на курорт до Моршина, де знайомилися з роботою великої реабілітаційної бази, аналогів якої в нашій області немає. Все – комплексно і зосереджено в одному місці. Також знайомилися з методами грязелікування у Черче. За третій курс вони отримають ще більше практичних навиків і вже зможуть працювати своїми руками».

Ще одне з напрацювань кафедри – окремий навчально-практичний центр.

«У нас є багатофункціональна клітка для витяжок – на Прикарпатті така ж лише в Коломиї, у госпіталі, – розповідає Ігор Чурпій. – Крім того, в центрі є бруси, сходи для відновлення ходьби, куточок з ерготерапії, шведська стінка, дошка Євмінова, багатофункціональне ліжко. Здається, просте завдання – пересадити хворого у візочок і навпаки – перекласти у ліжко. Але коли людина паралізована чи після інсульту, є парези чи наслідки травми, то треба знати, як стати, підняти, взяти – з чого почати: з рук або з голови».

У випускників перспектив – море: від роботи у медзакладах до приватних структур – і як найманцем, і як засновником реа­білітаційного центру.

Джерело: Репортер

 
Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб. Нд.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
29
30
31

ua

virtualnii pac

educ

РОЗТАШУВАННЯ НА КАРТІ:

karta

БІБЛІОТЕКА

Biblo ban

БАЗИ ВІДПОЧИНКУ "АРНІКА"

arnika