Із запровадженням 12 березня загальнонаціонального карантину з приводу COVID-19 в Івано-Франківському національному медичному університеті організували освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання. Сьогодні, коли навчальний рік успішно закінчився, ми розповімо, як відбувалася ця перебудова і як університет впорався з безпрецедентними викликами.

Організатором навчання по-новому став відділ інформаційно-аналітичного забезпечення (ВІАЗ) ІФНМУ. «З початком карантину постало завдання завершити всі типи аудиторних занять в університеті і перевести їх в дистанційний режим, — розповідає начальник відділу, доцент Василь Сенчій. — Відповідно, ми сумісно застосували технології синхронного і асинхронного типів дистанційного навчання. Відповідно до цього ми задіяли платформу Microsoft Teams, яка якраз робить можливим поєднання цих двох форм дистанційного навчання».

В університеті відбулися навчання викладачів із начитки лекцій, проведення практичних занять. «Синхронний режим дозволяє читати лекції в режимі онлайн і налагоджувати живе інтерактивне спілкування зі студентами і слухачами, — говорить Василь Сенчій. — Єдиний недолік — це неоднорідний інтернет в кінцевих користувачів, адже не всі мають доступ до широкосмугового інтернету, а онлайн-лекції якраз вимагають досить потужного інтернету, щоб отримувати потокове відео у хорошій якості. Втім, нам вдалося налагодити систему, щоб все успішно працювало». Коли підійшов час приймати іспити і модульні контролі, фахівці ВІАЗу розробили методологію також на базі Teams, яка дозволила приймати іспити онлайн.

«В процесі застосування додатку Teams ми виявили в ньому дуже багато позитивних моментів, які дали змогу проводити асинхронний тип навчання, — продовжує Василь Сенчій. — Викладачі розробляли домашні завдання, а система сама перевіряла відповіді студентів, повідомляла викладача про те, що студент його виконав. За викладачем фактично залишався тальки перегляд виконаної роботи і виставлення оцінки. Таким чином студенти набирали свої поточні бали».

З точки зору теоретичного навчального матеріалу, то для проведення лекцій, консультацій, виконання домашніх завдань, дистанційної системи цілком вистачає. Але для медичного університету вона має великий мінус, адже не дозволяє навчити студента практичним навичкам, а вони є вкрай важливими для майбутнього медика.

«Навіть на кафедрах теоретичного спрямування є технологічні практикуми, де студент має вивчити, зробити і показати те, що він зробив, а викладач має це оцінити, — пояснює Василь Сенчій. — Ця практична робота — це приблизно половина часу, закладеного в практичних заняттях. Можна багато говорити про різні процеси, але студент-медик має їх бачити і робити Тому дистанційне навчання на таких кафедрах покриває близько 50-60 відсотків навчального матеріалу. А на кафедрах практичного спрямування, наприклад, хірургії, терапії, інфекційних хвороб, це взагалі не більше 30-40 відсотків».

Звісно, найвідповідальнішим етапом під час навчального року, а тим паче в умовах карантину, є державна атестація. І викладачі ІФНМУ відзначають, що в університеті екзамени були організовані на дуже високому рівні. «Дуже тішить, як швидко і чітко був організований цей процес, навіть вже в перший день, коли ще можна було б очікувати якихось збоїв, усе пройшло без зауважень, — каже завідувачка кафедри соціальної медицини та громадського здоров’я Орина Децик. — Дуже зручно було працювати з таймінгом, тобто на кожного студента був чітко виділений час. Дуже добре, що перед тим були проведені тренінги, навчання, викладачі і студенти отримали чіткі інструкції. Я дійсно вражена організацією цього процесу, все було продумано дуже раціонально».

«Така процедура екзамену мобілізує студента і викладача до конкретного завдання і конкретної відповіді на нього, — зазначає голова предметної комісії з внутрішньої медицини, професор ІФНМУ Нестор Середюк. — Я давно мріяв про стандартизацію, щоби ми мали змогу порівнювати відповіді студентів, і нарешті це сталося. Вважаю це великим досягненням, бо це дає можливість об’єктивно оцінити студента. Сподіваюся, надалі впровадимо це у постійну практику».

Як же починати новий навчальний рік з карантинними обмеженнями? Лекції скоріш за все відбуватимуться і далі онлайн. Щодо практичних занять, то станом на сьогоднішній день, за рекомендаціями МОЗ, в одній аудиторії дозволені заняття до 10 осіб. Тож наразі очікуємо детальніших розпоряджень профільних міністерств.

ua

virtualnii pac

osvitnii hab

guide

karta

Biblo ban

arnika zyma