Випускники Івано-Франківського національного медичного університету працюють по всій Україні, а багато хто й за кордоном. Ми зв’язалися з Миколою Рудиком, який має власну стоматологічну практику в США і викладає в чиказькому Midwestern University College of Dental Medicine. Попри напружений графік він люб’язно погодився розповісти про свою кар’єру.

Микола Рудик приїхав до Івано-Франківська з Тернополя, закінчив з відзнакою стоматологічний факультет ІФНМУ в 2008 році. Під час навчання в університеті активно займався науковою роботою, був членом Студентського наукового товариства. Кожного року успішно представляв наш університет на всеукраїнських та міжнародних студентських наукових конференціях та займав там призові місця. Студентом під час навчання в ІФНМУ написав близько 15 наукових публікацій та був співавтором чотирьох патентів (один із них в співавторстві з професором Миколою Рожком та доцентом Олександром Бульбуком).

01

Микола Рудик із дружиною Марією на міжнародній стоматологічній конференції в Чикаго

Після отримання диплому проходив інтернатуру на базі стаціонарного відділення хірургічної стоматології Тернопільської університетської лікарні. Пройшов спеціалізацію з хірургічної стоматології на базі Івано-Франківської обласної клінічної лікарні та повернувся в рідне місто Тернопіль працювати щелепно-лицевим хірургом стаціонарного відділення Тернопільської університетської лікарні. Окрім того, паралельно викладав на кафедрі хірургічної стоматології Тернопільського державного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського, а також започаткував свою приватну стоматологічну практику в Тернополі.

Будучи людиною з активною життєвою позицією, Микола цікавився громадським життям та організацією системи охорони здоров‘я в Україні. Щоб краще розуміти як функціонує державний апарат, поступив на навчання в Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу та в 2010 році з відзнакою здобув кваліфікацію магістра за спеціальністю «Державна Служба» зі спеціалізацією «Адміністративний Менеджмент». Пройшов стажування в головному управлінні охорони здоров‘я Івано-Франківської обласної державної адміністрації.

02

Клінічна робота з пацієнтами під час резидентури в Marquette University

Як практикуючий клініцист цікавився новими науковими розробками та технологіями в галузі стоматології, відвідував міжнародні стоматологічні виставки та конференції, намагаючись опанувати та запровадити в своїй клінічній роботі новітні та науково обґрунтовані методи лікування. «У 2013 році після відвідування батьків дружини та участі в одній із таких виставок в Нью Йорку, ми із моєю дружиною Марією, яка також є стоматологом, вирішили спробувати себе в навчанні в США, — розповідає Микола Рудик. — Для вдосконалення мови та опанування академічного рівня англійської ми поступили на навчання в Harry S. Truman College в Чикаго. Далі була підготовка та здача іспитів, основними з яких були TOEFL (Test of English as a Foreign Language) та NBDE (National Board Dental Exams)».

03

Обговорення клінічного випадку із професором в Marquette University School of Dentistry

Після успішної здачі екзаменів та проходження практичних співбесід в 2017 році Микола Рудик розпочав навчання в клінічній резидентурі за програмою Advanced Education in General Dentistry у Marquette University School of Dentistry (місто Мілвокі, штат Вісконсин). «Програма є клінічно орієнтованою із теоретичним компонентом, — розповідає він. — Навчальний день виглядав наступним чином: зранку годинна лекція, після цього до кінця дня практична клінічна робота з пацієнтами під керівництвом викладачів університету. В кінці семестру здача іспитів». Після завершення резидентури Миколу Рудика відібрали на навчання за програмою Clinical Advanced Care Fellowship. Вона орієнтована на підготовку лікарів-стоматологів, які працюють зі складними клінічними випадками, що вимагають поглиблених клінічних знань та комплексного підходу в лікуванні.

04

Клінічна робота із використанням CAD/CAM технологій

У 2019 році по завершенні програми Микола Рудик розпочав практикувати як лікар-стоматолог в приватній стоматологічній клініці в штаті Іллінойс. А цьогоріч 2021 році почав роботу як Adjunct Assistant Professor у Midwestern University College of Dental Medicine. «Тут я проводжу навчання та практичну підготовку студентів-стоматологів до самостійної клінічної роботи, — розповідає викладач. — Цього року ми із дружиною Марією, яка також успішно закінчила резидентуру в Marquette University, відкрили двері для пацієнтів у своїй власній стоматологічній клініці в Чикаго. Недавно в нас народилась донечка, яка дає нам мотивацію та сили рухатись до нових звершень».

Звісно, медична освіта у США та Україні відрізняється. Микола Рудик наводить кілька прикладів. Першою і напевно головною різницею є те, яким чином особа може стати лікарем чи стоматологом. Річ у тім, що у США неможливо потрапити на навчання по цій професії відразу після закінчення середньої школи. Вступні вимоги складені таким чином, що для того, щоб кваліфікуватись на вступ, потрібно, як правило, вже мати освіту на рівні бакалавра або магістра. Тобто по суті освіта медика і стоматолога є другою вищою освітою. «Це робить процес здобуття цієї професії дуже складним та затратним, але з іншого боку це вирішує питання із якісним відбором студентів та їхньою мотивацією, — каже Микола Рудик. — Тільки кращі з кращих стають лікарями та стоматологами, котрі прагнуть здобути якнайбільше теоретичних та практичних знань під час свого навчання. Тривалість навчання складає чотири роки».

05

Закінчення навчання в резидентурі Advanced Education in General Dentistry at Marquette University

Іншою особливістю є те, що вже із перших днів свого навчання студенти безпосередньо вивчають стоматологічні предмети. Перші два роки студенти відпрацьовують свої навички на манекенах та здають практичні і теоретичні екзамени. Третій та четверти рік студенти проводять безпосередньо в клініці, де щодня приймають пацієнтів під керівництвом викладачів. Для того щоб отримати диплом, студенти повинні успішно скласти теоретичні іспити, а також виконати перелік визначених практичних клінічних процедур. «Така система навчання дозволяє підготувати лікаря, який після отримання диплому, може самостійно практикувати та самостійно виконувати основні стоматологічні процедури, — каже Микола Рудик. — Проходження резидентури (аналог інтернатури в Україні) не є обов'язковим для отримання ліцензії. Більшість випускників не проходять резидентуру, а одразу йдуть працювати загальними стоматологами. Ті ж, хто хочуть поглибити свої знання в загальній стоматології або працювати вузькими спеціалістами, продовжують навчання в резидентурі».

Тривалість навчання в резидентурі складає від одного до шести років, залежно від спеціальності. Тривалість резидентури з основних спеціальностей приблизно така:

  • Загальна стоматологія - 1-2 роки
  • Endodontics (Ендодонтія) - 2 роки
  • Orthodontics (Ортодонтія)- 2-3 роки
  • Prosthodontics (Ортопедична стоматологія) - 3 роки
  • Pediatric dentistry (Дитяча стоматологія) - 3 роки
  • Periodontics (Пародонтологія) - 3 роки
  • Oral and Maxillofacial Surgery (Хірургічна стоматологія) - 4-6 років

06

Викладач Микола Рудик зі своєю групою студентів в Midwestern University College of Dental Medicine

«Ще однією особливістю навчання, яку б хотілося відзначити, є важливість вивчення питання етики в стоматології та медицині, — продовжує Микола Рудик. — Це стосується не лише стосунків на рівні лікар-пацієнт, але й взаємодії між самими лікарями. Причин на це є кілька. Перш за все професія медика і стоматолога цінується дуже високо в США, є престижною і однією із небагатьох, яка є взірцем етики та моралі в суспільстві. По своїй природі наша професія має високий кредит довіри від людей, і ми як лікарі повинні це пам’ятати і відповідати високим моральним якостям. Іншою причиною глибокого вивчення етики є наявність високорозвинутої юридичної сфери в країні, котра захищає права як пацієнтів так і лікарів».

07

Симуляційна лабораторія де студенти відпрацьовують практичні навички на фантомах (Midwestern University College of Dental Medicine)

Нинішнім студентам Микола Рудик перш за все радить пам'ятати, що вже незадовго після навчання в університеті вони всі стануть лікарями та особисто будуть відповідальними за здоров‘я та життя інших людей, а також самі будуть прикладом для наслідування в суспільстві. «Ваша професійна компетентність повністю залежить від двох основних компонентів: теорії і практики, які нероздільно поєднані між собою, — каже випускник ІФНМУ. — Саме період навчання в університеті закладає найважливіші теоретичні основи нашої професії, і дуже важливо по максимуму оволодіти цими знаннями».

«Серед багатьох студентів панує думка що не обов'язково дуже добре вчитись і оцінки — це не головне, а достатньо просто мати знання з профільних предметів, а решту можна навчитися під час інтернатури та практичної роботи, — продовжує Микола Рудик. — Проте ця думка є глибоко помилковою. Щоб бути висококваліфікованими спеціалістами в свої роботі, ви повинні досконало володіти як теоретичним, так і практичним компонентом. Можу вас запевнити, що потім в повсякденній роботі ви не зможете надолужити те, що упустили в університеті. Наша професія стрімко розвивається і потребує постійної самоосвіти. Важливо окрім опанування навчальної програми вдосконалювати свої знання шляхом участі в науково-практичних конференціях та виставках. Я можу з впевненістю сказати що ви навчаєтесь в одному з кращих медичних університетів України, що надає знання достатні для конкурування на міжнародному рівні. Скористайтеся цим часом продуктивно, і ви закладете міцний фундамент для успішного практикуючого клініциста. Не бійтеся виходити зі своєї зони комфорту, будьте впевнені в своїх силах та заручіться підтримкою рідних людей, і ви станете успішними фахівцями своєї справи!»

08

Микола Рудик із донечкою Мері в своїй приватній стоматологічній практиці в Чикаго

Бажаємо Миколі Рудику та його дружині професійного зростання, самореалізації, сімейного благополуччя та всіляких успіхів!

Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб. Нд.
1
2
3
4
5
7
8
9
10
12
13
14
15
16
17
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

ua

virtualnii pac

educ

karta

Biblo ban

arnika