Наприкінці минулого тижня на базі ІФНМУ пройшла робоча нарада з розвитку симуляційного навчання в Україні за участю керівництва МОЗ.

Робоча нарада Міністерства охорони здоров'я «Стан та стратегічні напрямки розвитку медичної симуляції в Україні» відбулася на території навчально-реабілітаційного Центру "Арніка" та зібрала представників медичних університетів з усієї України.

Присутні презентували здобутки у впровадженні сучасних технологій, розповідали про шляхи створення симуляційних центрів у своїх закладах, ділилися досвідом навчання на манекенах.

Особливий інтерес у присутніх викликала презентація тернополян. Як розповів науковий керівник симуляційного центру професор Тернопільського університету ім.Я.І Горбачевського Арсен Гудима, вони стартували зі створення першої симуляційної лабораторії ще у 2002-му, а згодом вивчали прогресивний досвід у Франкфурт-на-Майні, Парижі, Любліні. "Ми поступово прийшли до своєї моделі симуляційного центру, а з-закордонних найбільше нам імпонує Центр, який довелося бачити у Молдові", — зазначив Арсен Гудима.

Професор детально розповів про структуру Центру, як функціонують пристосовані приміщення, кімнати з багатофункціональними манекенами, про рецепцію, кімнату-хамелеон і навіть зимовий сад з кухнею. "Важливо не зупинятися в розвитку, — підсумував керівник Центру й анонсував старт Школи симуляційного навчання уже найближчим часом.

Чернівчани розповіли про партнерство з Вірменією, Грузією та Італією, про участь у проєкті Safe med+ та як відбувається ОСКІ на національному рівні в Іспанії. Представники Буковинського медуніверситету мали змогу взяти участь в таких навчаннях й акцентували на важливості міжнародного досвіду, розширенні горизонтів. До слова, Центр симуляційної медицини та інноваційних технологій Буковинського державного медичного університету є одним з пілотних проєктів розвитку симуляції в Україні та репрезентує прогресивний досвід.

Крім того, учасники наради обговорювали навчальні програми з комунікації та емпатії як важливу складову симуляційного навчання, контроль якості тощо.
Також на зустрічі йшлося про симуляційне навчання на додипломній та післядипломній підготовці лікарів. Про те, що симуляційні центри є базою для навчань медичних працівників, військовослужбовців, курсантів, ДСНС, держслужбовців і цивільних.

"Ми обговорювали практичний досвід та удосконалення в симуляційному навчанні медсестер, студентів та лікарів інтернів, підвищення якості та ефективності освітнього процесу, стандартизацію ОСКІ, — все це дуже важливо з огляду на амбітний план побудови системи медичної симуляції в Україні", — зазначила керівниця міжкафедрального тренінгового Центру Запорізького медуніверситету Катерина Романова.

2

Як зауважила заступниця міністра МОЗ України Ірина Микичак, досвід університетів щодо підходів і впровадження симуляційного навчання дуже різниться й надалі треба працювати над розбудовою центрів. "Розвиток медичної симуляції — один із ключових чинників гарантії якості медичної освіти. Це запорука зростання професійного рівня лікарів і медсестринства, надання якісної медичної допомоги. Тож Міністерство охорони здоров’я визначило розвиток мережі сучасних центрів симуляційного навчання одним з пріоритетів у відновленні медичної освіти в Україні", - підсумувала Ірина Микичак.

Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб. Нд.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

ua

virtualnii pac

educ

karta

Biblo ban

arnika