Упродовж п’яти днів минулого тижня на кафедрі стоматології післядипломної освіти лікарі брали участь  у тематичному навчанні. Ідейницею та авторкою навчальних програм є доцентка кафедри – Олександра Ільницька.

До слова, теми актуальні для лікарів усіх стоматологічних спеціальностей. Відтак, у перші два дні провели фахову школу на тему: «Застосування лазеру і озону у стоматології».

«Чому ми запропонували саме таку тему? Тому що сучасний лікар-стоматолог ставить перед собою мету – застосування новітніх технологій у лікувальному процесі. Одним з актуальних методів лікування на сьогодні є використання лазерних апаратів у щоденній стоматологічній практиці. Саме викладач-науковець, лікар-практик може обґрунтувати і пояснити вплив лазерних променів на тканини ротової порожнини та принцип роботи лазерних апаратів в цілому. Насправді, дуже велика проблема є у тому, що в нас немає розроблених навчальних програм по лазеру, які були б впроваджені в освітню складову навчання лікаря на післядипломній освіті», - каже Олександра Ільницька.

Що стосується озонотерапії – це сучасний немедикаментозний високоефективний метод лікування, який полягає у застосуванні медичного озону для загального і місцевого впливу на організм людини.

Таким був перший блок навчання, який тривав два дні. Що важливо – географія лікарів – учасників програми – не обмежується Івано-Франківськом. У тематичному навчанні взяли участь фахівці із Волині, зокрема Луцька та Ковеля, з Коростеня, Рівненщини та Хмельниччини.

Наступним етапом став майстер-клас, який також тривав протягом двох днів. У його рамках обговорили методи сучасної ізоляції робочого поля та відновлення контактних пунктів і застосування сучасних матричних систем.

Що стосується п’ятого – останнього дня навчань – відбувся семінар на тему: «Шинування зубів у комплексному лікуванні захворювань тканин пародонту».

Знову ж таки, відбулася теоретична частина навчання, під час якої лікарі ознайомилися з сучасними шинуючими стрічками, зокрема їхньою будовою, властивостями та у якій із клінічних ситуацій їх доречно використовувати.

Водночас Любомир Пелехан, директор навчально-наукового інституту післядипломної освіти, наголосив, що постійний розвиток є обов’язковою складовою підготовки і функціонування кожного лікаря. Своєю чергою ІФНМУ є провайдером безперервного професійного розвитку (БПР). Всі проведені заходи зареєстровані у центрі тестування МОЗ України, а лікарі отримують бали БПР.

«Післядипломна освіта зорієнтувалася на такий виклик і тому ми запровадили тематичне навчання: фахові школи, майстер-класи, семінари чи тренінги. У лікарів є велика потреба  володіти новими технологіями і методиками, а тим паче у стоматології, коли все розвивається дуже стрімко. Такі заходи ми проводимо вже другий рік. Спостерігаємо, що попит тільки зростає на такий вид навчання. У цьому році ми плануємо ще 96 подібних навчань, зокрема весною триватимуть для лікарів-отоларингологів, неврологів, рентгенологів, лікарів УЗД, педіатрів та акушер-гінекологів. Вже восени цей вид навчання буде доступний й для інших спеціальностей: «Інфекційні хвороби», «Офтальмологія», «Фтизіатрія», «Пульмонологія», «Хірургія», «Патологічна анатомія», «Судово-медична експертиза», «Травматологія та ортопедія», «Терапія», «Загальна практика сімейна медицина», «Медицина невідкладних станів», «Кардіологія», «Гастроентерологія», «Дерматовенерологія», «Організація і управління охороною здоров’я», «Анестезіологія та інтенсивна терапія» та всіх спеціальностей стоматологічного профілю», - каже Любомир Пелехан.

За його словами, такі навчання потребують клопіткої роботи щодо звітності та підготовки. Кафедрам необхідно підготувати чимало методичного матеріалу.

Ректор ІФНМУ Роман Яцишин зазначає:

«Всі розглянуті тематики є актуальними  і сучасними на ринку освітніх послуг. Лікар-стоматолог має постійно вчитися і вдосконалюватися у своїх знаннях і вміннях. Стоматологія розвивається шаленими темпами, тому важливо, щоб у лікарів завжди був доступ до науково обґрунтованих знань із застосуванням сучасних методик лікування, новітніх апаратів та матеріалів у своїй щоденній практиці. Все це і є відповідним рівнем професійності лікаря, до якого ми всі прагнемо. Такі фахові знання можна отримати в стінах ІФНМУ, де працюють молоді науковці з практичним лікарським досвідом. Сьогодні дуже важливо, щоб молоді науковці залишалися в Україні, а отже надіємось, що праця таких співробітників цінуватиметься і всесторонньо підтримуватиметься».