20 червня в навчально-науковому інституті післядипломної освіти Івано-Франківського національного медичного університету почалася державна атестація провізорів-інтернів.

Першим етапом державної атестації був тестовий контроль. Другий етап – це об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ). Як зауважила завідувач кафедри клінічної фармакології та фармакотерапії професор Ірина Купновицька, це сучасний тип екзамену та оцінки практичних знань і вмінь провізорів-інтернів, що призначений для перевірки їхньої клінічної майстерності та компетентностей, які неможливо оцінити традиційними формами іспитів.

ОСКІ вже широко застосовується в медичних університетах України та вперше впроваджений для провізорів-інтернів на кафедрі фармації ІФНМУ. Заступник директора ННІПО Василь Іваночко наголошує, що ОСКІ покликаний вирішити одразу кілька завдань, а саме зробити додатковий акцент на практичній підготовці провізорів-інтернів; встановити єдині правила та вимоги і створити чіткі алгоритми виконання кожної навички.

У провізорів-інтернів за спеціальністю «Загальна фармація» своя специфіка, вони складають практичну частину державної атестації з елементами об’єктивного структурованого практичного іспиту. Організували його на базі навчально-виробничої аптеки ІФНМУ та навчально-тренінгового центру «Фармація». У ролі відвідувачів аптеки були члени державної екзаменаційної комісії та працівники кафедри фармації. Випускники складали іспит з фармацевтичної технології, організації, управлінні та економіки фармації, фармацевтичного аналізу лікарських засобів, фармакогнозії, клінічної фармації. Така практична частина іспиту нагадувала ОСКІ.

Сьогодні такий різновид оцінювання знань, як ОСКІ, використовують у Великій Британії, США та Канаді. Він був створений для підвищення достовірності оцінки результативності у додипломній та в післядипломній медичній (фармацевтичній) освіті.

Співробітники кафедр фармації та клінічної фармакології та фармакотерапії вперше провели варіант всебічного контролю знань та умінь провізорів-інтернів на етапі заключної атестації за методологією ОСКІ. Проведення екзамену ОСКІ — вимога сучасної фармацевтичної освіти, що сприяє підвищенню надійності та обґрунтованості змісту, а отже неупередженості та об'єктивності іспиту.