Як відомо, у зв’язку із введенням в Україні карантину роботу працівників ІФНМУ було організовано у дистанційному режимі. Усі кафедри університету мусіли переглянути звичний порядок і перейти на новий для себе режим роботи. Досвідом ділиться кафедра мовознавства.

Завідувачка кафедри професорка Світлана Луцак подбала про часткове переведення викладачів та навчально-допоміжного персоналу кафедри на роботу в онлайн-режимі. При цьому було у повному обсязі забезпечено виконання завдань, які покладені на цей структурний підрозділ університету.

Так, колектив розробив спеціальний графік дистанційної роботи трьох корпусів кафедри мовознавства з щоденним звітом чергових працівників. На кожну нову «хвилю» карантину формуються детальні графіки роботи кожної секції кафедри. В них детально описані завдання для кожного викладача. Наприкінці «хвилі» карантину формуються поіменні звіти працівників по виконаній роботі. Вони додаються до протоколів дистанційних засідань кафедри.

Робота підрозділу в умовах карантину здійснюється передовсім за допомогою «хмарних» технологій, зосібна додатка Microsoft Teams. Прослухавши вебінари щодо роботи Teams, організовані начальником відділу інформаційно-аналітичного забезпечення Василем Сенчієм, та детально вивчивши інструкцію, розміщену на сайті університету, викладачка кафедри мовознавства Анна Варівончик провела внутрішню онлайн-нараду, під час якої розповіла та наочно продемонструвала методи і засоби проведення дистанційних занять – лекцій та тематичних консультацій для студентів – за допомогою функції відео-наради у Microsoft Teams.

Відповідно до розпорядження першої проректорки Ганни Ерстенюк викладачі кафедри мовознавства розроблили графіки онлайн-консультацій для студентів. Цю інформацію надіслали в деканати та розмістили на сайті університету. Упродовж цього тижня (13-17 квітня) викладачі кожної секції кафедри мовознавства проводили заняття у програмі Microsoft Teams.

Доцентка Ольга Криницька вважає, що важливим результатом консультацій є успішне дистанційне проходження студентами тестів за обговореними темами. Викладачка медичного коледжу Роксолана Сеньків наголошує на тому, що такі заняття допомагають студентам при підготовці до ЗНО, яке є обов’язковим для здобувачів повної загальної середньої освіти. Старша викладачка Галина Федорак додає: «Студенти сумлінно готуються до проходження онлайн тестів: перекладають зазначені тексти, вчать лексику, роблять граматичні вправи. Вони цікавляться всіма змінами, які відбуваються в організації проведення тестування».

«Онлайн-навчання, як на мене, — це великий досвід, — зазначає доцентка Марія Гуцол. — Проведення консультацій у програмі Teams спонукає до саморозвитку і викладачів, і студентів». До консультації «Утворення назв хвороб запального, незапального, пухлинного характеру» приєдналося 58 осіб. «Актуальність теми в сучасних умовах карантину з приводу інфекційного захворювання наскрізною лінією проходила через усе занятття», – коментує старша викладачка Ольга Рудик.

Студенти зауважують, що дистанційні консультації – це чудова можливість здобути нові знання та поглибити вже наявні. «Заняття онлайн є чудовим виходом із ситуації, у якій ми зараз опинилися, — говорить студентка другого курсу Ганна Морохова. — Знаходячись вдома, не завжди хочеться сідати за навчання й опрацьовувати новий матеріал, а такі заняття певною мірою приводять нас до тями і нагадують, що ми студенти і маємо продовжувати вчитися».

«Лекція з латинської мови була цікава та пізнавальна, — ділиться враженнями староста 81 групи другого курсу Олеся Барчишин. — Зауважу, що в такому форматі навчання матеріал запам’ятовується значно краще. Цікавими були і факти про грецький алфавіт». «Лекція пройшла непомітно швидко і весело, ми хочемо ще!», — додає староста 84 групи другого курсу Яна Курілець.

Дистанційні заняття заплановано проводити щотижня аж до завершення карантину.

Кафедра мовознавства також системно дистанційно працює над підготовкою силабусів із дисциплін кафедри до освітніх програм «Стоматологія» (магістр), «Фармація» (магістр), «Фізична терапія. Ерготерапія» (бакалавр), «Стоматологія» (PhD), «Медицина» (PhD) відповідно до навчальних планів. Силабуси укладаються мовою навчання здобувачів освіти, зокрема для студентів факультету підготовки іноземних громадян – англійською, українською та російською.

У четвер, 23 квітня, кафедра планує провести в «хмарі» університету дистанційне діагностичне тестування з англійської мови для працівників та студентів, які бажають складати кембриджський іспит (FCE) на рівень В2.

Матеріали тестування укладені викладачами секції англійської мови, а програму та інструкцію для проходження онлайн-тестування підготував працівник відділу інформаційно-аналітичного забезпечення Олександр Регуш. Запрошуємо всіх охочих приєднатися до тестування, попередньо зареєструвавшись.

ІФНМУ прийняв карантинний виклик і повністю забезпечує роботу навчально-структурних підрозділів у дистанційному режимі. Залишайтеся вдома і будьте здорові!