Днями в Україні продовжили загальнонаціональний карантин, тож освітній процес в Івано-Франківському національному медичному університеті продовжується в дистанційному режимі. Ми поцікавилися у викладачів фармацевтичного факультету, як вони справляються з новими викликами роботи зі студентами онлайн.

Як розповідає асистентка кафедри фармації Галина Старченко, спершу перейти на новий режим роботи зі студентами було непросто, адже треба було освоїти нове програмне забезпечення для дистанційної роботи. Дуже допомогли детальні інструкції від відділу інформаціно-аналітичного забезпечення щодо користування додатком Teams для проведення онлайн-занять. Зараз як викладачі, так і студенти вже знову увійшли в робочий ритм.
«Я працюю зі студентами п’ятого курсу, які зараз готуються до «Кроку 2». Якщо в них виникають додаткові питання по тестах, ми додатково контактуємо через месенджери, розбираємо проблемні питання, — зазначає Галина Старченко. — Наші провізори інтерни крім тестів пишуть протоколи, надсилають нам на пошту».

За словами Галини Старченко, зміна режиму навчання не дуже вплинула на успішність студенів. «Якщо студенти чи інтерни хочуть вчитися, їм нічого не заважає, — говорить викладачка. — Розумні та успішні студенти так само наполегливо вчаться і вдома. Трішки важче зараз інтернам, які працюють, але й вони теж тестуються і показують добрі результати».

«Оцінювання студентів зараз відбувається виключно на основі тестування, і це трохи знижує об’єктивність успішності, — погоджується зі своєю колегою асистент кафедри організації та економіки фармації і технології ліків Любомир Гаврищук. — Загалом, хто сумлінно вчився до карантину, той і зараз продовжує працювати і показує високий результат. Цікаво, що наші студенти з Болгарії стараються в час карантину навіть більше, ніж до нього».

Цікаво, що на кафедрі придумали цікаву родзинку для додаткового заохочення студентів. За ініціативи асистентки кафедри Катерини Яцюк, в тести, присвячені одній темі, додали кілька запитань з іншої теми. Ідея в тому, що студенти мають розпізнати ці запитання, і хто перший повідомить про них, матиме бонус до своєї оцінки. Щоб зробити такий аналіз, студент має досить добре орієнтуватися в навчальному матеріалі, кажуть викладачі.

До тестувань студенти готуються як самостійно, так і з допомогою онлайн-консультацій зі своїми викладачами. «Наші онлайн-консультації фактично є міні-лекціями, — розповідає доцентка кафедри клінічної фармакології і фармакотерапії Роксолана Белегай. — Спочатку коли такі онлайн-зустрічі були в новинку, доводилось об’єднувати групи студентів, але вже на наступний етап карантину будемо проводити консультації кожній групі індивідуально. Студенти вже адаптувалися до цього процесу. Тішить те, що від них вже є зворотній зв’язок, ми активно спілкуємося телефоном або в месенджерах».

«Дякую усім викладачам, допоміжному персоналу, працівникам деканату, які у цей непростий період вкладають багато старань, досвіду, часу, любові до студентів та до своїх предметів, освоюють нові технології, навчаються самі та не припиняють освітній процес на факультеті зокрема на в університеті загалом, — говорить деканеса фармацевтичного факультету Ірина Федяк. — Окрема подяка ректорату за мудрий провід та, звичайно, відділу інформаційно-аналітичного забезпечення за гідно витримані виклики сучасності!»

А тепер слово студентам, адже саме заради них викладачі працюють, змінюються, повсякчас удосконалюються.

Студентка третього курсу фармацевтичного факультету денної форми навчання, староста курсу Катерина Хмілевська зінається, що дистанційне навчання застало зненацька. Якщо спочатку студенти спокійно сприймали цю ситуацію, то тепер розуміють, що ніщо не замінить живе спілкування не лише між собою в групах, але й з викладачами.

«Чудово, що навіть на карантині викладачі надають нам всю необхідну інформацію, спілкуються через соціальні мережі, допомагають, якщо виникають якісь питання чи проблеми, — каже студентка. — Онлайн-консультації додають різноманіття в наше домашнє навчання. Мабуть, головний інсайт, який я отримала за цей час, це те, що ми починаємо цінувати якимись речами тільки коли втрачаємо їх. Потрібно дорожити моментами живого спілкування, можливістю повноцінного навчання. Сподіваюся, що ми усі зробимо висновки».

«Потрібно сприймати карантин як можливість удосконалити якісь свої вміння. Не просиджуйте цей час дарма! — закликає колег Катерина. —Карантин колись закінчиться, і чи будете ви задоволені результатом свого розвитку за цей час? Насправді успішно вчитись вдома можливо. Зараз є безліч інформації в інтернеті, існують навіть програми, які можуть нам допомогти у цьому. Єдине, що потрібно від нас – бажання».

«Вища освіта – це, перш за все, самоосвіта, — стверджує студентка п’ятого курсу фармацевтичного факультету заочної форми навчання та п’ятого курсу медичного факультету Христина Волковецька (Мацик). — Ми, заочна форма навчання, відчуваємо це на собі найбільше, адже звикли більшою мірою вчитися вдома і «закріплювати» знання кількатижневою сесією. Карантинна дистанційна сесія – хоча звичний, водночас новий і цікавий досвід. Звичайно, у ньому є свої плюси і мінуси. Але враховуючи те, як швидко все було організовано, варто говорити тільки про позитивне. Ми мали доступ до літератури, завдань, тестувань, змогу звертатися до викладачів у разі виникнення питань. Процес навчання старалися наблизити до «фізичної» сесії, за що ми вдячні!

Переважна більшість студентів-заочників поєднують навчання із роботою чи материнством. Особисто я поєдную навчання на медичному і фармацевтичному факультетах, тому для мене великою перевагою була можливість раціонального розподілу часу, щоб «встигати» на двох факультетах, та й загалом відсутність вузьких часових обмежень. Мої одногрупниці-матусі могли постійно бути із своїми дітками і навчатися у вільний для них час. Ті, хто працюють, — аналогічно. Тому я вважаю, що для студента-заочника – це досить непоганий варіант навчання».

Навчання триває, ми продовжуємо цікавитися думками і настроями викладачів і студентів. Нові розповіді про карантинне життя ІФНМУ — невдовзі на сайті.