Фаховий МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ

 

Фаховий медичний коледж - структурний підрозділ Івано-Франківського національного медичного університету

Адреса

76018, м. Івано-Франківськ, вулиця Галицька, 2.

тел.: (0342) 53-02-03

факс: (0342) 53-32-95

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

ОГОЛОШЕННЯ ДИРЕКЦІЇ ФАХОВОГО МЕДИЧНОГО КОЛЕДЖУ

Історія коледжу
 

Історію  фахового медичного коледжу та молодших спеціалістів в Івано-Франківському національному медичному університеті (ІФНМУ) можна відраховувати з 1996 року. Ректор Івано-Франківської державної медичної академії (нині ІФНМУ) академік Нейко Євген Михайлович так пише міністру освіти України Згуровському М.З.: «…В даний час лікувально-профілактичні заклади Івано-Франківської, Чернівецької, Рівненської областей мають велику потребу в кваліфікованих спеціалістах – зубних техніках… ІФДМА має великий досвід викладання, на відповідних кафедрах працюють висококваліфіковані спеціалісти, а кафедри мають сучасну матеріально-технічну базу…» (лист від 06.11.1996 року № 426-04/1587).

image001

Вже перший набір студентів на ці спеціальності відбувся 1997 року, а перший випуск фахівців за спеціальністю „Сестринська справа” та "Стоматологія ортопедична" відбувся 1999 році. Це були спеціальності при медичному та стоматологічному факультетах. Відповідно, першими керівниками, відповідальними за навчальний процес в молодших спеціалістів були заступники деканів. На медичному факультеті справами медичних сестер займались Сарапук І.В., Звонар П.П., а на стоматологічному: Кріль А.Й., Павлюк А.М., Обідняк В.З., Бугерчук О.В., Ананевич О.В., Сухолиткий В.М., Костишин А.Б. Розпочиналось все доволі скромно – по одній групі кожної спеціальності. Ліцензований обсяг для спеціальності «Сестринська справа» становив 60 осіб, а зі спеціальності «Стоматологія ортопедична» – 30 осіб. Проте, за короткий відтинок часу – в 2000 році маємо клопотання ректора ІФДМА  акад. Нейка Є.М. до Міністра освіти і науки України Креміня В.Г. про продовження терміну дії ліцензії ВПД-І №095866 зі спеціальності 5.110102  «Сестринська справа» до 2004 року та збільшенням студентів до 150 осіб, а зубних техніків – до 60 осіб. І вже медичних сестер  було 5 груп, зубних техніків – 2. Підготовка здійснювалась і на базі 11 класів, і на базі 9 класів. Тому і виникла потреба в реорганізації молодших спеціалістів в окремий структурний підрозділ. Цей процес розпочав ректор акад. Нейко Є.М., але логічне завершення цього процесу здійснив ректор ІФНМУ проф. Рожко М.М..

Медичний коледж як структурний підрозділ ІФНМУ був створений відповідно до наказу ректора №415-д від 20.12.2004.

З 2010 року розпочата підготовка спеціалістів за спеціальністю “Лікувальна справа” – ліцензований обсяг 60 осіб, з 2012 року – за спеціальністю “Фармація” – 60 осіб. Так,  в 2014 в коледжі вже навчалося 1238 студентів, що підтверджувало потребу та попит в молодших спеціалістах серед лікувальних закладах краю. В 2014  та 2020 роках колледж успішно пройшов акредитацію за всіма спеціальностями.

image002

Збільшення кількості студентів в коледжі змусило керівництво ІФНМУ розширювати навчальну базу університету. Тому прийнято рішення вивчення загальноосвітніх дисциплін з 2013 року проводити на базі загальноосвітнього навчального корпусу по вул. Галицька, 201, з 2020 року по вул.. Бандери,77,  а базові медичні та клінічні дисципліни викладати на кафедрах університету.

Навчання в коледжі проводиться за двома формами – за державним замовленням та за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб (контрактна форма навчання).

Звичайно, без кадрового потенціалу реалізувати медичний коледж було б неможливо. Першим директором медичного коледжу став доц. кафедри внутрішньої медицини №2 Павло Павлович Звонар, з 2012 року – доцент цієї ж кафедри Юрій Володимирович Боцюрко.

image005

В цей час створені структурні підрозділи та призначені їхні керівники: загальноосвітнє відділення на чолі з завідувачем відділення доцентом кафедри мовознавства Мельничук О. М., сестринсько-фельдшерське відділення – завідувач асистент кафедри внутрішньої медицини №3 та медсестринства Гвоздецька Г.С., зуботехнічно-фармацевтичне відділення – завідувач асистент кафедри ортопедичної стоматології Сухолиткий В.М. Заступниками директора: з навчальної роботи призначено асистента кафедри біофізики Шулепу Світлану Георгіївну; заступником з виховної роботи – асистента кафедри мовознавства Кофлера Дениса Фрідріховича, з 2014 року Левандовського Володимира Михайловича (викладач кафедри українознавства). Дещо пізніше відбулась корекція в структуруванні коледжу. Розділені сестринське та фельдшерське відділення, завідувачем фельдшерського стала асистент кафедри внутрішньої медицини №2 з курсом медсестринства  Чернюк Г. Д., виокремлено фармацевтичне відділення на чолі з асистентом кафедри організації та економіки фармації і технології ліків Сініченко А.В.

Вже після утвердження коледжу як такого, маємо нові виклики. «Для нас на чільному місці – студентство, - заявляє ректор Рожко М.М., -

image008

…гуртожитки, харчування студентства – ці питання для нас завжди на першому місці». Тому студенти коледжу повною мірою користуються всіма ресурсами університету.

2020 року  директором фахового медичного коледжу призначено доц. кафедри ортопедичної стоматології Бульбука Олександра Івановича.  Завідувачі відділень: зуботехнічного – Геник Богдан Любомирович, сестринського – Гвоздецька Галина Сергіївна, фельдшерського – Глов’як Віталій Григорович, фармацевтичного – Водославський Василь Мирославович. Загалом, в коледжі викладають 199 педагогічних працівників. Навчальний процес забезпечують викладачі 35 кафедр університету, серед яких є 57 кандидатів наук.

На сьогодні проводиться підготовка спеціалістів за такими напрямами:

- спеціальність 221  «Стоматологія ортопедична» на основі базової та повної загальної середньої освіти. Термін навчання – 2 роки на основі повної середньої освіти, 3 роки – на основі базової середньої освіти.

- спеціальність 223 «Медсестринство» на основі базової та повної загальної середньої освіти. Термін навчання – 3 роки на основі повної середньої освіти, 4 роки – на основі базової середньої освіти.

 - спеціальність 223 «Медсестринство», ОПП «Лікувальна справа» на основі базової  загальної середньої освіти. Термін навчання – 4 роки.

- спеціальність 226 «Фармація» на основі базової середньої освіти. Термін навчання – 3 роки.

image010

В коледжі працює 5 циклових методичних комісій, є всі необхідні навчально-методичні матеріали. Студенти коледжу повністю забезпечені україномовними підручниками, успішно користуються електронними можливостями сайту університету, є членами загальноуніверситетського студентського парламенту.

За короткий час фаховий медичний коледж ІФНМУ увійшов  в число кращих фахових навчальних закладів області. Студенти є неодноразовими призерами обласних предметних олімпіад, всеукраїнських конкурсів. Так, наприклад, студентки Лукаш Тетяна та Плешкан Іванна під керівництвом викладачки кафедри мовознавства Р.С. Сеньків  2018 та 2019 роках відповідно стали переможницями всеукраїнського конкурсу ім. П.Яцика.

image012

Є спортивні здобутки в гирьовому спорті, футболі, боротьбі та ін.. Так, наприклад, першокурсниця фахового медичного коледжу, 15-річна Христина Макота попри зовсім невеликий термін занять гирьовим спортом вже вписала своє ім’я в історію університету. Вона стала першим студентом коледжу, яка взяла участь у гирьовому чемпіонаті України та 2017 року здобула перемогу — золоту медаль у kettlebell hold (до 65кг).

Дирекція медичного коледжу сприяє дозвіллю в позанавчальний час – творчі зустрічі з відомими культурницькими діячами краю, учасниками АТО (ООС), проведення благодійних ярмарків, кошти з яких використовували для закупівлі медикаментів, продуктів харчування, одягу сиротам, українським воякам тощо.

image013

За період існування коледжу дирекцією організовано близько пів сотні екскурсій пам’ятними місцями України: Луцьк, Львів, Хотин, Камянець-Подільський, Мукачево, Ужгород, а 2016 року за участь в художній самодіяльності перша проректора ІФНМУ проф. Ганна Ерстенюк посприяла екскурсії в столицю України – Київ, що викликало неабиякий захват та стимул до навчання.

image015

image016

Туристичні походи на г.Говерла, Піп Іван, Манявський водоспад, грязевий вулкан в с.Старуня – було неабияким випробовуванням і для студентів, і для викладачів; організовано перегляд кількох десятків вистав в Івано-Франківському обласному музично-драматичному академічному театрі ім. Івана-Франка, Івано-Франківській філармонії, українських художніх стрічок в кінотеатрах тощо.

Викладачі фахового медичного коледжу є учасниками обласних методичних об’єднань, на яких відбувається обмін досвідом навчально-методичного процесу. Навчальний заклад і надалі розвивається, забезпечує кадрову потребу регіону медичними працівниками, фармацевтами, зубними техніками. Випускники також мають можливість продовжити навчальну і наукову роботу в стінах Івано-Франківського національного медичного університету. «Чимало структурних підрозділів в університеті займаються освітнім процесом, – говорить  перша проректора ІФНМУ проф.Ганна Ерстенюк.  – І для нас важливо отримати підтвердження  внутрішніх та зовнішніх аудитів про те, що рухаємось у правильному напрямку. Наше завдання працювати тільки на хороший результат»!

Для викладачів
Працівники коледжу

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Бульбук Олександр Іванович

Директор коледжу

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Шулепа Світлана Георгіївна

Заступник директора з навчальної роботи

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Левандовський Володимир Михайлович

Заступник директора з виховної роботи

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Дмитришин Дмитро Михайлович

Заступник директора з адміністративної роботи

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Федорак Олександра Дмитрівна

Методист

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Геник Богдан Любомировч

Завідувач зуботехнічним відділенням

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Водославський Василь Мирославович

В. о. Завідувач фармацевтичним відділенням

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Гвоздецька Галина Сергіївна

Завідувач сестринським відділенням

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Глов'як Віталій Григорович

Завідувач фельдшерським відділенням

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Рачковська Ольга Богданівна

Секретар-друкарка

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Павликівська Марта Станіславівна

Секретар-друкарка

_______________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Марущак Іванна Андріївна

Секретар-друкарка

 

Кабінет психологічної допомоги
Поради та рекомендації практичних психологів кабінету психологічної допомоги Івано-Франківського національного медичного університету

psoh dopomoga

К. псих. н., практичний психолог Козова Ірина Любомирівна.

К. псих. н., практичний психолог Панчак Оксана Володимирівна. 

 

«Як навчитися жити в умовах пандемії, щоб зберегти психологічне здоров'я?»

 

Як впливає впливає карантин та пандемія на психологічний стан людини?

Зараз ми живемо в новій для нас реальності. Й безсумнівно, для кожного з нас ця реальність є важкою і травматичною. І як би нам не хотілось її заперечити – але вона є, і вона існує. Звичайно, ми, все наше єство,не готове до цієї реальності. Ми не знаємо що з нею робити і не вміємо в ній жити. Тому починаємо панікувати.  В стані паніки  лякаючі нас думки та переживання підсилюються. Це призводить до нав’язливих ідей, переконань та дій, які часто містять ритуальний характер - обсесивно-компульсивного розладу  (надмірне миття рук; розкладання речей в певній послідовності; щоденне  прання верхнього  одягу, навіть, якщо людина не виходила на вулицю і т. д…) А також можуть призводити до цілої низки психо-соматичних розладів: панічних атак, безсоння, підвищеного серцебиття,головних болів, запаморочення, погіршення зору (я не можу більше цього бачити), погіршення слуху ( я більше не можу цього чути), задишки, розладів кишково-шлункового тракту (інформація є складніша, ніж я можу це сприйняти), загостренню дерматитів, псоріазу ( я через шкіру хочу захистити себе від зовнішньої небезпеки, цукрового діабету, гормональної сфери та ін… Це можуть бути поодинокі симптоми, або ж комплекс різних синдромів. Та в будь-якому випадку, такий стан для людини є виснажливим. Він дестабілізує .

 

Чи можемо вважати, що страх в даному випадку заважає людині повноцінно існувати?

Будучи в стані невизначеності, невпевненості, незнання – ми відчуваємо страх і тривогу, які є пусковим сигналом нашого неспокою та паніки.

Страх, це внутрішній стан, що обумовлений загрозою реальної або передбачуваної небезпеки. В нашому випадку –це загроза захворіти. Однак, за страхом хвороби, насправді, стоїть страх смерті. Цей страх лякає, напружує і дестабілізує. Але в той же час, за усіма цими афективними переживаннями, стоїть його надважлива функція: СТРАХ - ЗАХИЩАЄ! Бо боячись померти, людина не робить тих речей, які загрожуватимуть її здоров’ю і життю!

 

Зараз спостерігаємо за тим, що суспільство поділилось на декілька категорій. Дві основні – це ті, які панікують,і ті, хто взагалі не вбачають загрози в пандемії. Чому так відбувається?

Кожна людина має інстинктивну потребу почувати себе захищеною, тобто бути в безпеці. Маючи відчуття опору і безпеки, вона знаходиться у стані спокою, який дає їй можливість повноцінно насолоджуватись і радіти життям. Тобто бути щасливою.

Однак, коли життя вносить свої корективи, на які людина вплинути не може, відчуття безпеки зникає. І на місці спокою виникає тривога.

На психологічному рівні тривога відчувається як напруга, стурбованість, хвилювання, що  супроводжується невизначеністю, безпомічністю  та невпевненістю.

Перебуваючи в тривожному стані людина втрачає можливість акцентуватися на чомусь, окрім небезпеки, що наближається.

Тому, психіка людини, старається знайти для себе вихід і включає психологічний захист, як спосіб боротьби з тривогою, з страхом та з невпевненістю.

Одним із варіантів психологічного захисту є заперечення проблеми ( якщо я не визнаю хвороби, значить її не існує). Це створює для людини ілюзію безпеки.

 

Чи можна зменшити відчуття страху?

Як ми вже говорили раніше, СТРАХ – ЗАХИЩАЄ!

Страх за своє життя і здоров’я своїх близьких в умовах реальної загрози є нормальною життєдайною емоцією. Саме ця емоція у здорової людини мобілізує всі ресурси для оцінки ситуації, прийняття рішення та адекватних дій заради збереження життя і здоров’я.

Тому, визначившись з страхом і прийнявши його, як свого помічника, треба визначити походження страхів. Це страхи наші (інстинкт самозбереження), чи страхи, які навіні нам кимось або чимось.(страх з телевізійних новин, страх з соціальних мереж, страх друзів, знайомих, сусідів, і т.д…). Усвідомивши і розділивши всі страхи, потрівно відмовитись від страхів, котрі не є нашими. Для прикладу, їх можна записати на листочку, а потім  зімнути, озвучивши кожен зокрема, і викинути в смітник.

Залишається тільки один страх. Наш. Він має стати нашим товаришем, який підказує, вчить і допомагає. Він має допомогти нам залишитись здоровими і вижити в періоді пандемії.

 

Як навчитися жити в умовах карантину, щоб зберегти психологічне здоров'я?

В умовах сьогоднішньої пандемічної ситуації, ми мусимо не тільки сприйняти її, а й навчитися в цій реальності жити. Загроза є. Вона є реальною і великою.

Тому спробуємо з'ясувати, що ми можемо зробити кожен для себе зокрема, щоб допомогти собі та своїм близьким психологічно і фізіологічно вистояти та зберегти себе:

  • самоізолюватись;
  • зберігати фізичну дистанцію;
  • дотримуватись елементарних правил особистої гігієни;
  • прибирання та дизенфекція квартири, будинку;
  • розуміння ситуації ( пандемія не зникне швидко, потрібен час, 2-3 місяці у гострому періоді та щонайменше 6-8 місяців у періоді виходу);
  • обізнаність (інфекція високозаразна, але у 70% випадків протікає у легкій формі);
  • відповідальність ( при перших ознаках недомагання – ліжковий режим і консультація лікаря);
  • ощадливе використання фізичної і емоційної сили та енергії для боротьби за життя і здоров'я;
  • терпеливість ( відчуття втоми наступає швидше, ніж від фізичної та розумової праці);
  • користуватись тільки достовірною та перевіреною інформацією з органів місцевої влади і Кабінету Міністрів, а не фейкових публікацій в соціальних мережах;
  • ощадливо використовувати  матеріальні ресурси в умовах загальної економічної кризи;
  • знаходити хоббі в карантинних умовах ( в читанні книг, слуханні музики, кулінарії, вишиванні, в'язанні…);
  • займатися спортом в домашніх умовах ( в здоровому тілі – здоровий дух);
  • продовжувати комунікувати з друзями та знайомими через засоби мобільного зв'язку та соціальні мережі ( оскільки усім потрібен соціум);
  • молитись ( якщо людина віруюча);

Отже, людина не є безпомічною. І, склавши план дій власної поведінки, людина   в великій мірі здатна подбати про себе та захистити себе.  Це дає їй відчуття впевненості. Саме в цей момент, рівень тривоги знижується і ми стаємо сильними людьми, спроможними вистояти в та зберегти себе.

Бажаю усім сили, витримки, терпіння, мудрості та здоров'я!

Розпочинаючи навчання у вищій школі, студенти часто недостатньо психологічно готові до нових умов. У них зазвичай відбувається руйнування роками вироблених установок, навичок, звичок, ціннісних орієнтацій колишніх вихованців середньої школи; втрати роками закріплених взаємин з колективом та формуванням нових навичок, а також невміння здійснювати психологічну саморегуляцію власної діяльності та поведінки. Це все призводить до стану психологічного напруження та сильних емоційних переживань. Такий психо-емоційний стан негативно відображається на навчальній успішності через зниження навчальної мотивації.

В медичному коледжі Івано-Франківського національного медичного університету працює «кабінет психологічної допомоги», який функціонує на базі університетської клініки.

Прийом у ньому ведуть: практичний психолог, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Козова Ірина Любомирівна та психолог, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Панчак Оксана Володимирівна.

Кабінет «психологічної допомоги» був створений з метою покращення адаптації студентів в університетському середовищі, зниження рівня невротизації, підвищення мотивації студентів-медиків до навчального процесу. Фахівці консультують студентів, допомагаючи справитися їм зі складними життєвими ситуаціями. А також співпрацюють з адміністрацією та викладацьким складом медичного коледжу.

За період роботи кабінету було продіагностовано 5628 осіб, із них 3520 жінок та 2108 чоловіків. Використавши спостереження, групові бесіди, анкетне опитування, методики діагностики навчальної мотивації у студентів, спеціальні дослідження стану невротизації студентів, соціальної адаптації фахівцями проводився порівняльний аналіз мотивації у студентів до та після надання психологічної допомоги, що засвідчив ефективність проведеної психо-корекційної роботи. Особлива увага приділяється студентам у кризовому емоційному стані.

Спеціалісти «кабінету психологічної допомоги» систематично удосконалюють свої практичні навики та підвищують фаховий рівень з психології на всеукраїнських та міжнародних конференціях, стажуваннях, тренінгах.

Прийом студентів в «кабінеті психологічної допомоги» проводиться за попереднім записом:

тел. 099 2802413 – Панчак Оксана Володимирівна;

066 0673974 – Козова Ірина Любомирівна.